FAQ - Často kladené otázky
Pokud hledáte informace o tom, jak naše služba funguje, co nabízíme, jste na správném místě. Připravili jsme pro vás výběr nejčastěji kladených otázek rozdělených do kategorií podle druhu dotazu.
Vyzdvihnutie zásielky Sbalit vše Rozbalit vše
Objednať vyzdvihnutie na určitú hodinu alebo v časovom rozmedzí (dopoludnia, popoludní) nemožno. Čas príchodu vodiča sa dá zistiť až v deň vyzdvihnutia zásielky, stačí nám napísať alebo zavolať a my vám tieto informácie poskytneme. Pre rýchlejšie vyhľadanie vašej objednávky vždy uvádzajte jej číslo začínajúce písmenami OPxxxxxxxx.
Informácia o tom, či je potrebné štítok vytlačiť sa zobrazí v informačnom okienku ponúkaných dopravcov. V ľavom dolnom rohu, naproti tlačidlu VYBRAŤ je vždy uvedené, či je "vyžadovaná tlač štítku" (červený symbol tlačiarne) alebo "nevyžadovaná tlač štítku" (zelený symbol tlačiarne). Ak je tlač štítku vyžadovaná, musí sa vytlačiť aj s čiarovým kódom (štítok je vo formáte PDF). Obyčajné napísanie adresy na zásielku nestačí. Ak nie je tlač štítku požadovaná, vodič príde s pripraveným štítkom a pri prevzatí ho na balík sám nalepí.
Aj napriek všetkej snahe dopravných spoločností nemožno
vypočítané termíny zmluvne garantovať. Vypočítané termíny sú založené na 95%
úspešnosti doručenia do danej destinácie. Počas prepravy môže na trase nastať
neočakávaný problém a doručenie sa môže oneskoriť - napr. vinou colnej
kontroly, nepriaznivými poveternostnými vplyvmi, dopravnou situáciou na trase,
a pod.
Pre doručenie zásielky v požadovanom termíne je tiež
dôležitá súčinnosť odosielateľa a príjemcu, kedy na strane odosielateľa je
potrebné mať balík v dohodnutý deň pripravený a byť prítomný na uvedenej
adrese. Príjemca potom pomocou sledovania zásielky jednoducho zistí, že zásielka
je v daný deň už v rozvozovom vozidle a mal by očakávať telefonát od vodiča s
informáciou o presnom čase doručenia.
V prípade zásielky na dobierku je tiež dôležité, aby mal príjemca pripravený zodpovedajúci finančný obnos pre platbu vodičovi.
Kuriér volá chvíľu pred príchodom na vašu adresu, alebo keď je priamo pred budovou. Pre zistenie orientačného času príchodu vodiča na vašu adresu nás môžete v deň vyzdvihnutia zásielky kontaktovať a my vám tieto informácie zistíme.
Napíšte nám alebo zavolajte, pre rýchle dohľadanie vašej objednávky uvádzajte prosím číslo objednávky OPxxxxxxxx alebo číslo zásielky IZxxxxxxxxxx. Preveríme prečo nedošlo k vyzdvihnutiu a dohodneme vyzdvihnutie na iný deň. Prípadne objednávku po dohode zrušíme a platbu vám vrátime späť.
Pri doručovaní zásielok sú štandardne dva pokusy o doručenie. Ak príjemca nebude na uvedenej adrese zastihnutý, uskladní sa zásielka v depe po dobu 7 dní, kde bude čakať na odozvu príjemcu. Príjemca si môže dohovoriť s dopravcom iný deň doručenia alebo prípadne zásielku prevziať osobne v depe. Ak sa príjemca neozve, zásielka sa vráti späť odosielateľovi. Za spätné vrátenie sa neúčtuje nič navyše.
Záleží na dopravcovi, ktorý zásielku bude spracovávať. Zásielka sa zváži až v depe a ak skutočné parametre budú vyššie, dopravná spoločnosť má právo zásielku vrátiť späť, zaplatená cena za prepravu vám však nebude vrátená. Prípadne vám bude rozdiel doúčtovaný a bude ho potrebné doplatiť dodatočne.
Nenašli jste odpověď na vaši otázku?
Zeptejte se nás pomocí následujícího formuláře. Odpovíme vám obratem e-mailem a dotaz sem zařadíme.