site_deprecated

FAQ - Často kladené otázky

Pokud hledáte informace o tom, jak naše služba funguje, co nabízíme, jste na správném místě. Připravili jsme pro vás výběr nejčastěji kladených otázek rozdělených do kategorií podle druhu dotazu.
Objednávka prepravy Sbalit vše Rozbalit vše
Ako môžem poslať zásielku?

Objednajte prepravu priamo na našich stránkach. Potom čo na úvodnej stránke špecifikujete odkiaľ a kam chcete zásielku poslať a zadáte hmotnosť a rozmery zásielky, ponúkneme vám služby dopravcov zoradené podľa rýchlosti doručenia a ceny.

Vyberte jednu z možnosti, vyplňte formulár s údajmi a zaplaťte objednávku. V požadovaný deň vodič príde priamo na uvedenú adresu a zásielku prevezme. Od tej chvíle môžete on-line sledovať priebeh a stav doručenia zásielky pomocou odkazu zaslaného na váš e-mail. Zásielka je doručená príjemcovi buď na zadanú adresu, alebo si ju po dohode s dopravcom môže vyzdvihnúť sám.

Pomohla vám tato odpověď?    Ano    Ne
Môžem poslať zásielku na dobierku?

Zásielky na dobierku je možné posielať v rámci Slovenskej republiky a ďalej potom do Českej republiky. U iných krajín dobierka nie je možná. Zasielanie balíkov na dobierku je možné zvoliť hneď pri zadávaní parametrov zásielky, modré tlačidlo ZÁSIELKA NA DOBIERKU. Uvedená suma sa vyberie od príjemcu v hotovosti pri doručení zásielky a je prevedená na vami uvedený bankový účet (s možnosťou identifikácie pomocou variabilného symbolu). Maximálna doba pre pripísanie platby sa riadi obchodnými podmienkami, väčšinou je to však do 7 pracovných dní.

Pomohla vám tato odpověď?    Ano    Ne
Je nutné na zásielku lepiť štítok s adresou?

Informácia o tom, či je potrebné štítok vytlačiť sa zobrazí v informačnom okienku ponúkaných dopravcov. V ľavom dolnom rohu, naproti tlačidlu VYBRAŤ je vždy uvedené, či je "vyžadovaná tlač štítku" (červený symbol tlačiarne) alebo "nevyžadovaná tlač štítku" (zelený symbol tlačiarne). Ak je tlač štítku vyžadovaná, musí sa vytlačiť aj s čiarovým kódom (štítok je vo formáte PDF). Obyčajné napísanie adresy na zásielku nestačí. Ak nie je tlač štítku požadovaná, vodič príde s pripraveným štítkom a pri prevzatí ho na balík  sám nalepí.

Pomohla vám tato odpověď?    Ano    Ne
Môžem zaslať viac balíkov v jednej zásielke?

Áno, väčšina ponúkaných služieb dopravcov umožňuje zaslať niekoľko balíkov v rámci jednej zásielky. Počet a špecifikácie jednotlivých balíkov je možné vykonať v prvom kroku objednávky. Prosím pozor, balíky nesmú byť zviazané k sebe. Vodič pri vyzdvihnutí nalepí na každý balík štítok s adresou, takže pri balení si len poznačte, kam konkrétne balík bude putovať, aby pri vyzdvihnutí balíkov nedošlo k zmätkom.

Pomohla vám tato odpověď?    Ano    Ne
Je možné zásielku pripoistiť?

Áno. Väčšina dopravcov poisťuje zásielky do určitej sumy automaticky. Toto poistenie je už zahrnuté v základnej cene prepravy. Pokiaľ chcete balík pripoistiť na určitú sumu, je možné zadať výšku poistky v prvom kroku objednávky. Dopravcovia, ktorí zásielku do danej výšky nie sú schopní poistiť sa vám do následného výberu nezobrazia.

Pomohla vám tato odpověď?    Ano    Ne
Ako môžem za objednávku zásielky zaplatiť?

Platba za objednané služby prebieha on-line prostredníctvom platobnej brány GoPay. Na výber je niekoľko možností:

  • platba kartou
  • on-line prevod z účtu na účet (výber z 9 rôznych bánk)
  • bankový prevod (pripísanie čiastky môže trvať aj dva pracovné dni)
  • PayPal

Hneď ako bude čiastka pripísaná na náš účet, dostanete na uvedený e-mail faktúru. Po zaplatení považujeme objednávku za záväznú a spracovávame ju ďalej.

Pomohla vám tato odpověď?    Ano    Ne
Prečo musím uvádzať hmotnosť a rozmery zásielky?

Hmotnosť zásielky ovplyvňuje výslednú cenu prepravy. Preto, aby sme vám mohli ponúknuť najnižšie ceny, je potrebné vedieť, koľko vaša zásielka váži. Pokiaľ bude pri prevzatí balíka hmotnosť vyššia ako dojednaná, je dopravná služba oprávnená balík neprevziať. Ak sa váhový rozdiel zistí až po zvážení v depe, môže dopravná spoločnosť zásielku vrátiť späť odosielateľovi. Odosielateľ potom nemá nárok na vrátenie peňazí za objednanú prepravu.

Rozmery zásielky sú dôležité kvôli nastaveným limitom. Každý dopravca má definované maximálne rozmery balíka a tie je potrebné dodržať. V opačnom prípade je dopravná služba oprávnená balík neprevziať.

Pomohla vám tato odpověď?    Ano    Ne
Aká je maximálna hmotnosť a povolené rozmery balíka?

Limity pre hmotnosť a rozmery balíka sa u každého dopravca líšia. Nemožno teda stanoviť obmedzenia všeobecne. V našej ponuke sú dopravcovia, ktorí prevážajú zásielky až do hmotnosti 3 tony. Pri hľadaní prepravy sú vám však zobrazené iba tie služby dopravcov, ktoré spĺňajú vami zadané parametre.

Pomohla vám tato odpověď?    Ano    Ne
Prečo mám uvádzať telefón a e-mail príjemcu?

Je to kvôli lepšiemu zabezpečeniu doručenia zásielky. Telefón je veľmi dôležitý pri komunikácii vodiča s príjemcom. Vodič príjemcu informuje o príchode na jeho adresu, prípadne sa dohovorí na doručení v iný deň. Ak sa s príjemcom nepodarí spojiť telefonicky, dostane príjemca informácie na e-mail.

Pomohla vám tato odpověď?    Ano    Ne
Čo mám napísať do políčka poznámka?

Vyplnenie tohto políčka nie je povinné. Do políčka poznámka môžete uviesť napr. o aký tovar sa jedná, napríklad "chladnička". Vodič tak bude na nakládku pripravený. Poznámka je len informatívna a nezáväzná. Do poznámky neuvádzajte adresu vyzdvihnutia alebo doručenia, môžete tu uviesť iba upresnenie adresy alebo opis cesty ako sa k Vám vodič dostane, ak je ťažko dostupná. Napríklad: "Adresa odosielateľa - na dome nie je viditeľné popisné číslo, vchod je vedľa Kaviarne ABC".

Pomohla vám tato odpověď?    Ano    Ne
Čo mám napísať do políčka referenčné číslo?

Vyplnenie tohto políčka nie je povinné. Môžete ho nechať prázdne. Je užitočné predovšetkým pre e-shopy, kde je možné písať čísla zásielok alebo objednávok, pod ktorými sú evidované v ich systéme.

Pomohla vám tato odpověď?    Ano    Ne
Kedy a ako môžem stornovať objednávku?

 

Stornovať objednávku môžete kedykoľvek telefonicky alebo písomne. Pre rýchle dohľadanie uvádzajte najlepšie číslo objednávky OPxxxxxxxx alebo číslo zásielky IZxxxxxxxxxx. V prípade, že zásielka ešte nebola vodičom vyzdvihnutá, objednávku zrušíme a vrátime platbu späť. Ak zásielka už bola vyzdvihnutá, zaistíme, aby dopravca prepravil zásielku späť, ale nárok na vrátenie peňazí už v tomto prípade zaniká.

Pomohla vám tato odpověď?    Ano    Ne
Ako zistím, že moja platba za prepravu bola pripísaná na váš účet?

Hneď ako je platba pripísaná na náš účet, dostanete e-mail s faktúrou a odkazom pre sledovanie zásielky. Po kliknutí na odkaz sa zobrazí celá objednávka s informáciami o vyzdvihnutí a orientačnom doručení zásielky.

Pomohla vám tato odpověď?    Ano    Ne
Môžem zaplatiť za prepravu až vodičovi?

Platba vodičovi nie je možná. Spracovávame iba zaplatené objednávky. Preto je nutné objednávku uhradiť vopred a to v poslednom kroku, kde je na výber hneď niekoľko spôsobov - kartou, on-line platba, bankový prevod, alebo PayPal.

Pomohla vám tato odpověď?    Ano    Ne
Čo znamená "použiť adresu odosielateľa / príjemcu ako fakturačnú adresu"?

Ak zvolíte možnosť "Použiť adresu odosielateľa ako fakturačnú adresu" na uvedený e-mail u odosielateľa dostanete 2 správy. Jednu o založení objednávky do nášho systému, pod názvom "Nová objednávka OPxxxxxxxx“ a druhú správu s potvrdením o pripísaní peňazí na náš účet spolu s faktúrou a odkazom pre sledovanie zásielky, pod názvom "Faktúra FVxxxxxxxx". Ak zvolíte druhú variantu, oba e-maily dostane príjemca.

Pomohla vám tato odpověď?    Ano    Ne
Môžem zvoliť úplne inú fakturačnú adresu ako je adresa odosielateľa alebo príjemcu?

Áno, je to možné v predposlednom kroku objednávky - krok 4. Súhrn objednávky. V Súhrne objednávky zakliknite možnosť "Chcem upraviť fakturačné údaje". Hneď ako túto možnosť zvolíte, rozbalí sa vám tabuľka, do ktorej môžete vyplniť fakturačné údaje.

Pomohla vám tato odpověď?    Ano    Ne
Ako zistím cenu za prepravu?

Vložte parametre zásielky (odkiaľ, kam, váha, rozmery) do patričných políčok na hlavnej stránke, stlačte odkaz "ZASLAŤ" a systém vám ponúkne minimálne jedného dopravcu, ktorý je schopný takúto zásielku prepraviť.

Pomohla vám tato odpověď?    Ano    Ne
Prečo mi po vložení parametrov systém neponúkne žiadneho dopravcu?

To znamená, že zásielku s takými parametrami žiadny z nami ponúkaných dopravcov neprepraví. Uvedená váha alebo rozmery môžu prekračovať povolený limit (najmä u zásielok z / do cudziny). Skúste zásielku rozdeliť na viac balíkov a zadať tieto informácie do kalkulátora prepravy.

Pomohla vám tato odpověď?    Ano    Ne
Môžem u vás objednať prepravu z cudziny do inej cudzej krajiny, napríklad z Nemecka do Talianska?

Priama preprava medzi cudzími štátmi nie je možná. Objednať prepravu možno len z cudziny do SR alebo zo SR do cudziny. Môžete najskôr objednať import a po doručení zásielky objednať export. Jednalo by sa teda o dve rôzne objednávky.

Pomohla vám tato odpověď?    Ano    Ne
Ako zásielku zvážiť bez váhy?

Bez váhy nezostáva iné, než hmotnosť balíku odhadnúť. Pri menších zásielkach si môžete pomôcť porovnaním, napríklad s kilovým balíčkom múky, aby ste získali lepšiu predstavu a presnejšie odhadli hmotnosť. Ťažšie zásielky môžete zvážiť pomocou osobnej váhy. Zvážte sa s balíkom v ruke a následne odpočítajte svoju vlastnú hmotnosť.

Pomohla vám tato odpověď?    Ano    Ne
Môžem vašu službu použiť aj na nákup v zahraničnom e-shope?

Bohužiaľ neponúkame možnosť posielania zo zahraničných e-shopov. V prípade kamenných obchodov sa môžete pokúsiť dohodnúť s prevádzkovateľom obchodu, zaplatiť tovar vopred a až následne objednať vyzdvihnutie. Váha a rozmer nesmie presiahnuť povolené limity a zásielku na uvedenej adrese u odosielateľa musí vodičovi odovzdať fyzická osoba. V prípade, že obchodník nebude ochotný odovzdať tovar kuriérovi, refundácia prepravy nie je možná.

Pomohla vám tato odpověď?    Ano    Ne
Možno poslať pneumatiky na auto spolu s diskami?

Áno, ale pozor pri vypĺňaní objednávky, každé koleso musíte vyplniť ako samostatný balík. Čo sa týka zabalenia, každé koleso zabaľte zvlášť do igelitu alebo fólie. Je to hlavne kvôli štítku, ktorý na zásielku pri prevzatí nalepí vodič.

V prípade, že zasielate iba pneumatiky, z dôvodu rozmerov rozdeľte zásielku na 2 balíky po 2 pneumatikách a dôsledne ich spolu zabaľte.

Pomohla vám tato odpověď?    Ano    Ne
Platia sa nejaké extra poplatky?

Nie, naše ceny sú vrátane všetkých poplatkov, ako je mýtny poplatok, palivový poplatok, poplatok za vyzdvihnutie u vás alebo poplatok za doručenie na súkromnú adresu. Na rozdiel od konkurencie zobrazujeme naše ceny vždy transparentne. Naše nízke ceny si nekompenzujeme skrytými poplatkami. Príplatky sú len za dodatočné služby ako dobierka, pripoistenie alebo napríklad expresné doručenie.

Děkujeme vám za váš názor.
Ako na tlač štítku?

Ak systém zobrazí, že je vyžadovaná tlač štítku, musíte ho vytlačiť priamo z objednávky, kliknutím na Možnosti - Tlač štítku. Štítok z nášho systému má nielen adresy, ale aj čiarový kód, ktorý je dôležitý pre prepravu.

U našich partnerov, ktorí cez Zaslať.sk posielajú zásielky s pravidelným zvozom je tlač štítkov nutná u väčšiny dopravcov.

Pomohla vám tato odpověď?    Ano    Ne
Čo sa stane, keď je môj balík nakoniec väčší, než som vyplnil do objednávky?

Záleží na dopravcovi, ktorý zásielku bude spracovávať. Zásielka sa zváži až v depe a ak skutočné parametre budú vyššie, dopravná spoločnosť má právo zásielku vrátiť späť, zaplatená cena za prepravu vám však nebude vrátená. Prípadne vám bude rozdiel doúčtovaný a bude ho potrebné doplatiť dodatočne. 

Pomohla vám tato odpověď?    Ano    Ne
Kedy bude preplatená moja dobierka?

Dobierku vám preplatíme do 7 pracovných dní od doručenia zásielky príjemcovi. Hneď ako bude dobierka odoslaná na váš účet, budeme vás o tom informovať e-mailom.

Pomohla vám tato odpověď?    Ano    Ne

Nenašli jste odpověď na vaši otázku?

Zeptejte se nás pomocí následujícího formuláře. Odpovíme vám obratem e-mailem a dotaz sem zařadíme.