site_deprecated

FAQ - Často kladené otázky

Pokud hledáte informace o tom, jak naše služba funguje, co nabízíme, jste na správném místě. Připravili jsme pro vás výběr nejčastěji kladených otázek rozdělených do kategorií podle druhu dotazu.
Obsah a balenie zásielky Sbalit vše Rozbalit vše
Môžem zaslať viac balíkov v jednej zásielke?

Áno, väčšina ponúkaných služieb dopravcov umožňuje zaslať niekoľko balíkov v rámci jednej zásielky. Počet a špecifikácie jednotlivých balíkov je možné vykonať v prvom kroku objednávky. Prosím pozor, balíky nesmú byť zviazané k sebe. Vodič pri vyzdvihnutí nalepí na každý balík štítok s adresou, takže pri balení si len poznačte, kam konkrétne balík bude putovať, aby pri vyzdvihnutí balíkov nedošlo k zmätkom.

Pomohla vám tato odpověď?    Ano    Ne
Ako správne zásielku zabaliť?

Správne zabalená zásielka pripravená na prepravu by mala spĺňať nasledovné:

  • Obal musí zodpovedať hmotnosti zásielky a chrániť ju tak počas prepravy
  • Obal musí byť vhodný pre spracovanie zásielky pomocou automatického triediaceho zariadenia
  • Zásielka musí byť stohovateľná, tzn. že musí byť vo vnútri natoľko zabezpečená a vystužená, aby vydržala minimálne statické zaťaženie päťnásobku vlastnej hmotnosti
  • Všetky viečka a otvory v obale musia byť pevne a viditeľne zabezpečené tak, aby nemohlo dôjsť k ich otvoreniu
  • Voľný priestor medzi obalom a obsahom musí byť vyplnený
  • Sťahovací obal na hornej strane zásielky sa nesmie krčiť a byť potlačený či popísaný
  • K preprave neprijímame zviazané zásielky
  • V prípade opakovaného použitia kartónových škatúľ odstráňte všetky staré prepravné štítky

Viac o správnom balení zásielok sa dozviete na Ako správne zabaliť balík.

Pomohla vám tato odpověď?    Ano    Ne
Môžem poslať aj krehký tovar?

Áno, len je potrebné dbať na starostlivé zabalenie tovaru, viď.: Ako správne zabaliť zásielku. Balík tiež musí byť označený patričnými nálepkami, zo všetkých strán tak, aby bolo na prvý pohľad viditeľné, že so zásielkou je nutné zaobchádzať šetrnejšie. Odporúčame sa tiež riadiť zoznamom zakázaného obsahu zásielok. Zásielky obsahujúce predmety, ktoré nie sú vylúčené z prepravy, ale sú na zozname limitovanej zodpovednosti, budú prepravné, ale pri poškodení nemá zákazník právo na kompenzáciu. 

Děkujeme vám za váš názor.
Aký tovar môžem a nemôžem poslať v zásielke?

Po Slovenskej republike nie je preprava tovaru obmedzená. Pri zásielkach do cudziny je nutné sa riadiť zákazmi a kvantitatívnymi limitmi danej krajiny. Zákazy a limity sa predovšetkým týkajú alkoholu, cigariet a tabakových výrobkov, pohonných hmôt, liečiv...  Za obsah zodpovedá odosielateľ. Či je dovoz daného tovaru v danej krajine povolený sa musí informovať odosielateľ sám priamo na colnej správe (www.colnasprava.sk). Pri zásielkach do cudziny môže colná kontrola vyžiadať Prepravný protokol. V takom prípade odosielateľa kontaktujeme a po jeho doložení zásielka buď putuje ďalej, alebo je vrátená späť odosielateľovi.

Odporúčame sa tiež riadiť zoznamom zakázaného obsahu zásielok. Zásielky obsahujúce predmety, ktoré nie sú vylúčené z prepravy, ale sú na zozname limitovanej zodpovednosti, budú prepravené, ale pri ich poškodení nemá zákazník právo na kompenzáciu.

Pomohla vám tato odpověď?    Ano    Ne
Ako zásielku zvážiť bez váhy?

Bez váhy nezostáva iné, než hmotnosť balíku odhadnúť. Pri menších zásielkach si môžete pomôcť porovnaním, napríklad s kilovým balíčkom múky, aby ste získali lepšiu predstavu a presnejšie odhadli hmotnosť. Ťažšie zásielky môžete zvážiť pomocou osobnej váhy. Zvážte sa s balíkom v ruke a následne odpočítajte svoju vlastnú hmotnosť.

Pomohla vám tato odpověď?    Ano    Ne
Možno poslať pneumatiky na auto spolu s diskami?

Áno, ale pozor pri vypĺňaní objednávky, každé koleso musíte vyplniť ako samostatný balík. Čo sa týka zabalenia, každé koleso zabaľte zvlášť do igelitu alebo fólie. Je to hlavne kvôli štítku, ktorý na zásielku pri prevzatí nalepí vodič.

V prípade, že zasielate iba pneumatiky, z dôvodu rozmerov rozdeľte zásielku na 2 balíky po 2 pneumatikách a dôsledne ich spolu zabaľte.

Pomohla vám tato odpověď?    Ano    Ne
Musí byť zásielka zabalená?

Áno, zásielka musí byť zabalená tak, aby bol obsah chránený proti poškodeniu. Pri nesprávnom zabalení zásielky nie je možné uplatniť reklamáciu. Zásielka musí byť zabalená minimálne do fólie alebo igelitu, na ktorý vodič pri vyzdvihnutí nalepí štítok s adresou. Pozrite si stránku s informáciami ako správne zabaliť zásielku.

Pomohla vám tato odpověď?    Ano    Ne

Nenašli jste odpověď na vaši otázku?

Zeptejte se nás pomocí následujícího formuláře. Odpovíme vám obratem e-mailem a dotaz sem zařadíme.